مصادیق انتخاب یا پدید آوردن یک علامت تجاری مناسب

در این مقاله ثبت سبز مصادیق انتخاب یا پدید آوردن یک علامت تجاری مناسب را به صورت جامع ارائه می دهد.ثبت شرکت و انتخاب وایجاد صحیح آن بسیار حساس و اساسی است. ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

خدماتی که ثبت سبز به شما گرامیان ارائه می دهد عبارت است از:

ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در آسیا

ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در استرالیا 

ثبت اختراع

ثبت طراحی صنعتی

ثبت برند (علامت تجاری)

انتخاب یا پدید آوردن یک علامت تجاری مناسب گاهی مهم و حیاتی است و عنصری مهم برای استراتؤی بازاریابی کسب و کار محسوب می گردد.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

مصادیق انتخاب یا پدید آوردن یک علامت تجاری مناسب
مصادیق انتخاب یا پدید آوردن یک علامت تجاری مناسب

در اینکه علائم تجاری مناسب برای کسب و کار چه نوع علائمی هستند در نظام حقوقی کشورها قوانین و مقررات قاطع و غیر قابل تردیدی وجود ندارد و اصولا توجه به موارد زیر می تواند در انتخاب یک علامت مناسب مفید باشد:

1-انتخاب کلمات ساخته شده یا تخیلی به عنوان علامت از آنجاییکه حمایت از آن ها آسان است و دارای صفت مشخصه هستند اصلح به نظر می رسد.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

البته انتخاب کلمات یاد شده از سوی دیگر می تواند دارای ایراد مضار باشد زیرا مصرف کنندگان به زحمت می توانند آن ها را به خاطر بسپارند و این امر باعث می گردد که صاحی علامت هزینه های زیادی را برای تبلیغ و معرفی و شناساندن آن متحمل شود.

کلمات ساخته شده یا تخیلی کلماتی هستند که فاقد معنای واقعی یا ذاتی می باشند مانند علامت تجاری کداک که برای شرکت ایست من کداک ثبت شده است.

2- علائم اختیاری و خود ساز کلمات دارای معنا هستند لیکن معنای آن ها به محصولی که آن را معرفی و تبلیغ می کند ارتباطی ندارد .ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

این نوع علائم تجاری هم اگر چه به راحتی قابل حمایت هستند اما مصون از ایراد و مضار نخواهد بود زیرا مانند علائم قبلی برای ایجاد ارتباط بین علامت  و محصول در ذهن مصرف کننده صاحب علامت باید هزینه های گزافی را متحمل گردد مانند استفاده از علامت تجاری فیل برای فروش تلفن های همراه یا استفاده از علامت تجاری سیب برای کامپیوتر و تلفن همراه.

3-علائم دلالت کننده که به یک یا چند ویژگی محصول اشاره و دلالت می کنند از جمله مزایای مهم این نوع علائم این است که با توجه به ارتباط نزدیکی که با کالا یا محصول مربوط دارند در واقع به عنوان نوعی تبلیغ عمل می کنند.

جهت مشاوره حقوقی با ماتماس بگیرید.02126116691

خطر و ریسک این نوع علائم نیز این است که به نظر برخی کشور ها یک علامت دلالت کننده ممکن است بیش از حد معمول و متعارف محصول مربوط را توصیف کند و با خطر عدم موافقت ادارات ثبت علائمبرای ثبت مواجه گردد.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

به عنوان مثال علامت تجاری سانی برای فروش بخاری برقی به این واقعیت اشاره دارد که محصول مذکور به منظور ساطع کردن حرارت و گرم نگاه داشتن خانه تهیه شده است.

البته همانطور که گفتیم انتخاب این نوع علامت تجاری ممکن است به لحاظ توصیفی بودن و در نتیجه کاهش قدرت تمیز دهندگی کالاها یا خدمات مواجه با عدم پذیرش در خواست ثبت از سوی ادارات ثبت علائم قرار گیرد.

4- یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب علامت باید دقت کرد این است که علامت انتخابی نباید تقید علامت تجاری دیگران به ویژه علامت تجاری مشهور باشد و در نتیجه موجب گمراهی عموم گردد.

به عنوان مثال علامت تجاری ایزی ویر علامت تجارتی است که برای پوشاک جوانان ثبت شده است.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

بنابراین اگر شخصی بخواهد علامت تجاری ایزی وار را برای فروش محصولاتی که عین یا مشابه محصولات پوشاک است به ثبت برساند مسلم است که با پاسخ منفی مواجه خواهد بود زیرا علامت اخیر با علامت دیگری که قبلا به ثبت رسیده است مشابه است و در نتیجه به ثبت نخواهد رسید .

این اقدام در رابطه با علامت تجاری مشهور با ریسک بیشتری مواجه است زیرا همانطور که می دانیم علامت تجاری مشهور می تواند  از ثبت علامت معارض حتی در طبقات و کالاهای غیر مرتبط نیز جلوگیری کند.

با توجه به مجموع مراتب فوق می توان نتیجه گیری کرد که در انتخاب علامت متقاضی باید به طور خلاصه نکات زیر را مورد توجه قرار دهد:

1-در انتخاب علامت تجاری باید همه الزامات قانونی (هعم از دلایل رد مطلق یا نسبی) کاملا رعایت شده باشد.

2-باید جستجوی لازم را به منظور تشخیص این امر که آیا علامت انتخابی عین یا به طرز گمراه کننده ای مشابه علائم تجاری موجود نیست اقدام به در خواست ثبت آن کرد.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

3-باید علامتی را انتخاب کرد که خواندن نوشتن هجی کردن و به خاطر سپردن آن برای مصرف کنندگان و رسانه های تبلیغاتی آسان و مناسب باشد و معرفی آن نیازی به تحمل هزینه های سنگین تبلیغاتی نداشته باشد.

4- باید علامتی را انتخاب کرد که معنای آن در زبان خارجی به ویژه زبان کشور های هدف بد و مستهجن نباشد.

5-با توجه به اهمیت نام های دامنه و تاثیری که این نوع نام ها امروزه در تجارت دارند و همچنین به منظور جلوگیری از تعارضات احتمالی بین علامت انتخابی و نام های دامنه ترتیبی داده شود که ثبت نام های دامنه مرتبط با علامت انتخابی بلا مانع باشد.

6-با توجه به این طبق قوانین آمده ایران انتخاب اسامی بیگانه ممنوع می باشد بنابر این این در انتخاب علامت تجاری دقیقا باید به این نکته توجه شود زیرا عدم توجه به این نکته ممکن است متقاضی را با عدم پذیرش در خواست ثبت علامت مواجه کند.ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و  ثبت برند (علامت تجاری) خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

جهت مشاوره حقوقی با ماتماس بگیرید.02126116691