ثبت علامت تجاری

در این مقاله ثبت سبز ثبت علامت تجاری را به صورت جامع ارائه می دهد.ثبت شرکت و انتخاب وایجاد صحیح آن بسیار حساس و اساسی است. ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

خدماتی که ثبت سبز به شما گرامیان ارائه می دهد عبارت است از:

ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در آسیا

ثبت شرکت در آفریقا

ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در استرالیا 

ثبت اختراع

ثبت طراحی صنعتی

ثبت علامت تجاری 

ثبت برند

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

تعریف علامت تجاری

بر اساس ماده 1 قانون علامت تجاری ایران، یک علامت تجاری نشانه ای از هر گونه توصیفی مانند دستگاه، نقاشی، شماره، نامه، علامت، مهر و موم، بسته بندی و غیره است که برای تشخیص محصولات صنعتی، کالاهای تجاری یا محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. یک علامت تجاری ممکن است برای تشخیص محصولات یک گروه خاص از کشاورزان، صاحبان صنعت، یا بازرگانان، یا محصولات یک شهر یا یک منطقه از کشور تصویب شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

ثبت نام اجباری

مواد دارویی، دارویی، دامپزشکی و توالت، مواد غذایی و نوشیدنی های بسته بندی باید شماره ثبت نام، شماره مجوز بهداشت عمومی و در مورد داروسازی، نام و آدرس تولید کننده و کشور مبدا را داشته باشند.

علائم تجاری غیر قابل ثبت

با توجه به ماده 5 قانون ثبت نام علامت تجاری، موارد زیر ذکر شده قابل ثبت نیستند:
– پرچم ملی ایران یا هر پرچم دیگری که توسط دولت ایران، استانداردهای ایران ممنوع شده است.
– مهر ماه هلال احمر
– دکوراسیون، مدال و نمادهای ایران
– پرتره نمایندگان دولتی، کلمات و عبارات مربوط به مقامات ایران.
– علامت های مخالف نظم عمومی یا اخلاق.
علاوه بر موارد فوق، از زمان انقلاب اسلامی، تمامی علائم تجاری در کلاس 33 و “آبجو، آلی و حمل کننده” در کلاس 32 برای ثبت نام و تمدید ممنوع است.

شرایط لازم برای ضبط
– نام و آدرس کامل متقاضیان (ها).
– وکلای قانونی تا کنسولگری ایران قانونی است. یک وکیل واحد برای تمام علائم تجاری که به نام یک متقاضی اعمال می شود، کافی است.
– جزئیات علامت تجاری همراه با 24 نمونه از آن.
– مشخصات کالاها و کلاس ها (طبق نسخه دهم از طبقه بندی خوب).
– اگر حق اولویت ادعا شود، یک نسخه گواهی شده از درخواست یا ثبت نام لازم است.

متقاضیان ثبت علامت تجاری

اولین کاربر یک علامت تجاری، بجای آن یک شرکت یا شخص، یک شرکت یا دولت است. خارجی ها و غیر ساکنان باید توسط یک وکیل مجاز نمایندگی نمایند.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

طبقه بندی ثبت علامت تجاری

همانطور که ایران به WIPO پیوست، طبقه بندی عالی اتخاذ خواهد شد. اگرچه در مجلس ایران با توجه به طبقه 33 (نوشیدنی های الکلی) قانون مجوز جدیدی به تصویب نرسیده است، اداره ثبت اختراع به دلیل الزام به رعایت اصول اسلامی، از عدم پذیرش درخواست های تجاری جدید رد شده و درخواست تجدید نظر را برای علامت های تجاری ثبت شده در کلاس 33 رد کرده است تقاضانامه ثبت نام یک علامت تجاری در بیش از یک کلاس، طبق قانون علامت تجاری ایران امکان پذیر است، اما برای هر کلاس اضافی باید مالیات رسمی پرداخت شود.

ثبت علامت تجاری
ثبت علامت تجاری

اعتبارثبت علامت تجاری

ده سال از تاریخ ثبت نام، پس از آن برای دوره های مشابه تجدید نظر می شود. یک دوره شش ماه فوری برای تمدید اواخر بدون هیچ گونه جریمه ای اعطا می شود و پس از آن قطعا از بین خواهد رفت.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

استفاده از علامت تجاری

یک متقاضی مجبور نیست از علامت تجاری خود در هنگام ثبت درخواست استفاده کند، اما یک علامت تجاری ثبت شده در ایران باید در مدت سه سال از تاریخ ثبت نام، در ایران یا خارج از کشور استفاده شود. هر شخص متضرر می تواند از دادگاه درخواست لغو علامت تجاری ثبت شده را درخواست کند، اگر در مدت سه سال از ثبت نام در مقیاس تجاری در ایران یا خارج از کشور استفاده نشود. استفاده باید توسط صاحب ثبت نام انجام شود، هیچ یک از شرکت های والدین، دختر یا شرکت خواهر برابر ثبت کننده توسط کاربر نباشد، مگر اینکه یک قرارداد مجوز در دفتر علامت تجاری ایران ثبت شود. هنگامی که استفاده از هر کسی غیر از صاحب ثبت نام صورت می گیرد، مجوز استفاده باید با دفتر علامت تجاری ثبت شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

تجدید ثبت علامت تجاری

اسناد مورد نیاز وکالتنامه به صورت قانونی تائید شده و به کنسولگری ایران قانونی است.
اگر دفتر ما مسئولیت رسیدگی به تمدیدات قبلی را نداشته باشد، یک کپی ساده از گواهینامه ثبت نام لازم است. اگر علامت تجاری قبلا تمدید شده باشد، یک کپی از آخرین گواهی تجدید نظر لازم است. مدت تجدید یک علامت تجاری حداکثر 6 ماه قبل از تاریخ انقضا 10 سال است. درخواست تجدید نظر قبل از این دوره در اداره ثبت نام ثبت نشده است. در صورتی که هیچ درخواست تجدیدنظر در این دوره ثبت نشده باشد، یک مهلت شش ماهه برای تمدید علامت تجاری، از تاریخ تمدید مجوز با جریمه برخوردار است.

تغییرات ثبت علامت تجاری

طبق قانون علامت تجاری و ثبت اختراع ایران، تمام تغییراتی که در یک علامت تجاری که قبلا ثبت شده آورده شده است باید در دفتر ثبت نام ایران ثبت شود. بنابراین، تغییر نام، آدرس، وضعیت مالک، یا یک وظیفه باید در دفتر علامت تجاری و اداره ثبت احوال ثبت شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

تغییر نام
مدارک مورد نیاز
تغییر آدرس
مدارک مورد نیاز
ادغام
مدارک مورد نیاز
تغییر وضعیت قانونی
مدارک مورد نیاز
وظیفه
مدارک مورد نیاز
تکرار گواهی ثبت نام / تمدید
مدارک مورد نیاز
مجوز
مدارک مورد نیاز
اضافه / حذف کلاس (ها)
مدارک مورد نیاز
جایگزینی (جایگزینی علامت تجاری ملی توسط ثبت بین المللی

مدارک مورد نیاز
جایگزینی (جایگزینی علامت تجاری ملی توسط علامت تجاری ثبت شده بین المللی در ایران)
مدارک مورد نیاز
تغییر علامت تجاری
مدارک مورد نیاز
لغو
مدارک مورد نیاز

تأخیر در اسناد
برای متقاضیان خارجی برای تکمیل اسناد خود، یک مهلت شش ماهه اعطا می شود

رد دفتر ثبت نام ثبت علامت تجاری

پس از ارسال درخواست با تمام اسناد مورد نیاز به اداره ثبت، در مدت حدود یک ماه، ثبت نام یا درخواست را قبول می کند و روند ثبت نام آغاز خواهد شد یا او آن را با اطلاع رسمی به متقاضی یا او قانونی نماینده. متقاضی حق دارد ظرف 60 روز از تاریخ اعلان، برای ثبت نام یک پاسخ با کمیسیون ویژه، تصمیم گیری کند. در چنین مواردی، روند ثبت نام یا لغو برنامه به تصمیم کمیسیون ویژه بستگی دارد. اگر تصمیم کمیسیون به نفع ما باشد. ما اولین انتشار در روزنامه رسمی ایران را ترتیب می دهیم. در صورت عدم وجود مخالفت شخص ثالث ظرف 30 روز پس از انتشار آگهی، علامت تجاری در ایران ثبت می شود. در مقابل، ما می توانیم دادخواستی را علیه تصمیم کمیسیون ارائه کنیم.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

مخالفت اداری

هر کسی که معتقد است که یک علامت تجاری تحت پوشش یک نرم افزار کاملا گیج کننده است، ممکن است ظرف 30 روز پس از تاریخ انتشار این نرم افزار در روزنامه رسمی ایران، مخالفت خود را با اداره ثبت احوال ایران ارائه دهد. چنین مخالفتی باید به متقاضی اطلاع داده شود که در طی 20 روز (برای متقاضیان ایرانی) یا 40 روز (برای متقاضیان خارجی) از تاریخ اطلاعیه ممکن است تسلیم شود و درخواست خود را لغو کند یا مسابقه مشابهی داشته باشد. در همین حال مخالفان به متقاضی اطلاع خواهند داد که باید از طریق اطلاعیه در ظرف 20 روز (برای متقاضیان ایرانی) یا 40 روز (برای متقاضیان خارجی) از تاریخ اطلاعیه، یا آن را محکوم کند یا به آن پاسخ دهد. در صورتی که متقاضی پاسخی نداشته باشد، به عنوان تسلیم به مخالفت ما در نظر گرفته خواهد شد. در صورتی که مخالفت ما با آن مخالفت شود، می توانید موضوع را در یک موضوع خاص مطرح کنید
کمیسیون در دفتر ثبت نام ایران در مدت مشخص شده، که در آن شکست خورده است
درخواست متقاضی برای پایان دوره دوره موضوعی ثبت نام خواهد کرد.
در صورتی که علامت مخالف در ایران ثبت نشده باشد، در زمانی که مخالفت اعمال می شود، درخواست ثبت نام باید ثبت شود. برای تهیه یک مخالفت لازم است:
سند مربوط به هویت / ثبت نام شرکت (نام کامل، آدرس، شماره ثبت شرکت، زمینه فعالیت و فرم حقوقی متقاضی (ها) باید در سند ذکر شده ذکر شود). این سند باید به کنسولگری ایران قانونی شود.
لازم است یک وکیل قانونی معتبر تأیید شود و به کنسولگری ایران در دست داشته باشد.

اقدامات قانونی

در ایران، در زمینه املاک صنعتی، دو نوع اقدام قضایی را می توان اقدام به اقدام مجاز دانست
اقدام مدنیثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

اقدام قانونی برای دفاع از علائم تجاری

یک متقاضی مجبور نیست از علامت تجاری خود در هنگام ثبت درخواست استفاده کند، اما یک علامت تجاری ثبت شده در ایران باید در مدت سه سال از تاریخ ثبت نام، در ایران یا خارج از کشور استفاده شود. هر شخص متضرر می تواند از دادگاه درخواست لغو علامت تجاری ثبت شده را درخواست کند، اگر در مدت سه سال از ثبت نام در مقیاس تجاری در ایران یا خارج از کشور استفاده نشود. استفاده باید توسط صاحب ثبت نام انجام شود، هیچ یک از شرکت های والدین، دختر یا شرکت خواهر برابر ثبت کننده توسط کاربر نباشد، مگر اینکه یک قرارداد مجوز در دفتر علامت تجاری ایران ثبت شود. هنگامی که استفاده از هر کسی غیر از صاحب ثبت نام صورت می گیرد، مجوز استفاده باید با دفتر علامت تجاری ثبت شود.

اقدام جزایی

با توجه به نقض علامت تجاری یا رقابت ناعادلانه می توان اقدامات مجاز را انجام داد. همانند تمام اقدامات کیفری، می توان با شکایت معرفی کرد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

اقدام مدنی

اقدام مدنی علیه متقاضی می تواند یک علامت تجاری مشابه یک علامت تجاری قبلی را ثبت کند. این شباهت علامت های تجاری ممکن است از نظر ظاهری بیرونی، یا تلفظ، یا نوشتن یا به هر دلیلی، مصرف کننده عادی را گمراه کند. قدردانی از این شباهت ها به قاضی رأی داده می شود. در سال های اخیر، بر خلاف قانون، قدردانی از این شباهت ها به گونهای متخصص قضات است. روش های مدنی با اقدام لغو علامت تجاری مشابه، غیرقانونی یا جعلی معرفی می شود. این اقدام با ارسال دادخواست به دادگاه مربوطه آغاز می شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

جستجو کردن
ما باید به شما اطلاع دهیم که جستجو در پرونده های دفتر ثبت نام ایران مجاز نیست، ما می توانیم جستجوهای عبارات کلمه را در فایل های ما انجام دهیم که نتایج آن نمی تواند 100٪ دقیق باشد. لطفا بپرسید که ما قادر به انجام جستجو برای نشانه های دستگاه نیستیم. نتایج جستجوی ما در عرض 2-3 روز کاری از تاریخ دریافت دستورالعمل شما به شما اطلاع داده می شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

تماس با ما :021-26116698   021-26116691