مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری

در این مقاله ثبت سبز مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری را به صورت جامع ارائه می دهد.ثبت شرکت و انتخاب وایجاد صحیح آن بسیار حساس و اساسی است. ما با افتخار اعلام می داریم که ثبت شرکت شما را در اروپا و آسیا و… در اسرع وقت انجام می دهیم. ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

خدماتی که ثبت سبز به شما گرامیان ارائه می دهد عبارت است از:

ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت در اروپا

ثبت شرکت در آسیا

ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در استرالیا 

ثبت اختراع

ثبت طراحی صنعتی

ثبت علامت تجاری 

ثبت برند

مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری
مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری

مقررات تغییر ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری

ماده 48 – هر تغییری در مالکیت یک اختراع ثبت شده، ثبت نام یک طراحی صنعتی یا ثبت علامت یا علامت جمع آوری یا حق مالکیت حاصل از تهیه درخواست آن، به درخواست کتبی هر شخص ذینفع که به اداره املاک صنعتی ثبت می شود و، به استثنای تغییرات مالکیت یک درخواست، باید توسط دفتر مذکور منتشر شود. چنین تغییراتی تا زمانی که چنین درخواستی ثبت نشده است، در برابر اشخاص ثالث اثر نداشته باشد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

هر تغییری در مالکیت ثبت نام یک علامت یا علامت جمعی، اگر ممکن است به اشتباه در رابطه با ماهیت، مبدا، فرآیند تولید، ویژگی ها یا مناسب بودن برای هدف کالا یا خدمات نادرست باشد، نامعتبر است. در رابطه با علامت یا علامت جمعی در نظر گرفته شده است که مورد استفاده قرار گیرد یا مورد استفاده قرار گیرد

هر گونه تغییر مالکیت ثبت نام یک علامت جمع آوری شده و یا در مالکیت یک برنامه کاربردی، باید از طرف رئیس سازمان امور خارجه برای ثبت اسناد و اموال لازم باشد.

ماده 49 – هر تغییری در مالکیت یک نام تجاری باید با انتقال شرکت یا بخشی که آن نام را شناسایی می کند، ساخته شود.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

ماده 50 – هر قرارداد مجوز مربوط به یک ثبت اختراع، طراحی صنعتی ثبت شده یا یک علامت ثبت شده یا یک کاربرد آن، باید به اداره املاک صنعتی ارسال شود. دفتر مذکور محتوی قرارداد مذکور را محرمانه نگه می دارد، اما آن را ضبط کرده و یک مرجع را برای آن منتشر می کند. تأثیر چنین قراردادهای علیه اشخاص ثالث باید به اجرا گذارده شود.

ماده 51- در صورتی که متقاضی محل اقامت یا محل اصلی کسب و کار در خارج از ایران باشد، نماینده قانونی خود که در ایران مستقر است، اقدامات لازم را به عنوان نماینده خود انجام می دهد.

ماده 52 – (1) سازمان امور خارجه ثبت اسناد و املاک مسئولیت مسائل مربوط به اموال صنعتی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی و اتحادیه های مربوط به کنوانسیون های مربوطه می باشد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

ثبت تمام مسائل مربوط به اموال صنعتی، از جمله اختراعات، علامت ها، علامت های کلیدی و طراحی های صنعتی نیز باید توسط اداره املاک صنعتی سازمان ثبت نام امور املاک و مستغلات انجام شود. در مواردی که طبق قانون، سایر سازمانها و سازمانها پروسه معاینه و ثبت را انجام می دهند، از حمایت و امتیازات مندرج در قانون فعلی برخوردار می شوند، در صورتی که مالکیت یا حق ثبت اختراع آنها در مالکیت صنعتی مستقیما ثبت شود دفتر.

ماده 53 – سازمان دولتی برای ثبت اسناد و اموال، با استفاده از روش های مدرن، مجلات مستقل برای اختراعات، طرح های صنعتی و علامت ها را نگهداری می کند. علامت های جمعی باید در بخش ویژه ثبت علامت ها ثبت شود.

ماده 54 داده های موجود در ثبت می بایست در دسترس همه افراد باشند و هر شخص می تواند اطلاعات مورد نیاز خود را تحت شرایط مندرج در مقررات در اختیار داشته باشد.

ماده 55- دفتر املاک صنعتی باید تمام نشریات ارائه شده در این قانون را در روزنامه رسمی منتشر کند.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

ماده 56 – اداره املاک صنعتی مجاز است که هر گونه خطای ترجمه یا رونویسی، خطاهای اداری، اشتباهات و اشتباهات در هر برنامه یا هر ضبطی که به موجب این قانون یا مقررات انجام شده است، تصحیح شود.

ماده 57 پس از دریافت درخواست کتبی برای تمدید هر مهلت قانونی برای هر اقدامی که در قانون فعلی یا مقررات آمده است، و با توجه به شرایط موجود، اداره املاک صنعتی ممکن است ادامه مهلت مربوطه را تمدید کند. این گسترش باید با ارسال اطلاع به طرفین ذینفع تحت شرایط مندرج در این مقررات باشد.

ماده 58 – اداره املاک صنعتی قبل از اجرای اختیارات اختیاری که در قانون به این دفتر گفته می شود، هر شخصی را که علیه آن تصمیم می گیرد تصمیم گیری می کند، فرصتی مناسب برای ارائه بیانیه خود می دهد. در چنین مواردی هر تصمیمی باید با توجه به اعلامیه اعلام شده مورد توجه قرار گیرد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

ماده 59 – اختلافات مربوط به استفاده از این قانون و مقررات در محدوده صلاحیت بخش خاص یا بخش های دادگاه عمومی تهران قرار می گیرد که توسط حداکثر مدت شش ماه تعیین شده توسط رئیس قوه قضائیه خواهد بود از تصویب قانون کنونی.

هر گونه تصمیمی که توسط اداره املاک صنعتی دریافت می شود، می تواند درخواست تجدیدنظر توسط هر شخص مهمی باشد که می تواند درخواست تجدیدنظر خود را از طریق پرونده ای که به دادگاه صالحه داده شده است ظرف دو ماه از تاریخ تأمین خدمات یا اطلاع از تصمیم آن. تجدید نظر در مورد تصمیمات و معاینات آنها مطابق با قانون مدنی ایران برای دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی اداره می شود.

ماده 60 – نقض حقوق ذکر شده در این قانون شامل اجرای هر گونه اقدام در ایران توسط شخص دیگری به غیر از صاحب حقوق است که تحت حفاظت تحت قانون فعلی و بدون توافق طرفین از آن برخوردار است.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

علاوه بر صاحب حقوق مندرج در قانون فعلی، اگر تأیید شود که یک صاحب مجوز از طرف صاحب دعوت کرده است تا پرونده دادرسی را برای امداد خاصی دعوت کند و صاحب آن را رد کرده یا نتواند انجام دهد، دادگاه میتواند علاوه بر برای اعطای یک دستورالعمل برای جلوگیری از نقض و یا نقض قریب الوقوع، اعطای جبران خسارت و اعطای هرگونه راهکار دیگر برای اداره عدالت.

ماده 61 – هر شخصي كه به طور آگاهانه و عمدا اقداماتي را انجام مي دهد كه به موجب مقررات 15، 28 و 40 تعريف شده است يا يك عمل غير قانوني كه در ماده 47 تعريف شده باشد، به جرمي كه توسط رييال ايران مجازات مي شود مجازات مي شود ده میلیون (10،000،000 ریال) به پنجاه میلیون ریال ایران (50،000،000 ریال) یا مدت زندان 91 تا 6 ماه یا هر دو و همچنین پرداخت هر نوع خسارت ناشی از اقدامات ذکر شده.

مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری
مقررات عمومی ثبت اختراع ، طراحی صنعتی و علائم تجاری

در پرونده های مدنی در رابطه با نقض حقوق صاحب حق ثبت اختراع، در صورتی که موضوع پروانه ثبت اختراع یک فرآیند برای به دست آوردن یک محصول است، اگر شرایط زیر برآورده شود، بارگیری ایجاد یک محصول توسط فرایند گفت و گو باید در مورد متهمین در اقدامات نقض قانون باشد. در این مورد، اگر اسناد و مدارک مورد نیاز ارائه شود، دادگاه باید منافع قانونی متهم را در افشای اسرار تولید و کسب و کار خود در نظر بگیرد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

الف) محصول جدید است.

ب) احتمال قابل ملاحظه ای وجود دارد که محصول توسط فرایند ذکر شده ساخته شده و صاحب حقوق ثبت شده، با وجود تلاش های معقول، قادر به تعیین فرایند مورد استفاده واقع نشده است.

ماده 62 – در صورت تضاد بین مقررات این قانون و مقررات هر معاهدات بین المللی در خصوص مالکیت معنوی که ایران آن را تبدیل به یک حزب می کند، مفاد معاهدات مذکور غالب خواهد شد.

ماده 61 از طریق تجویز مقررات مورد نیاز در مقررات بودجه سالانه، تا پنجاه (50 درصد) درصد درآمد در مبادلات خارجی، از طریق اجرای کنوانسیون مربوط به ثبت بین المللی اموال صنعتی، که پس از تصویب کنوانسیون به دست می آید، حاصل می شود قانون، در قانون مربوط به بودجه سالانه اختصاص داده شده به ارتقاء و بهبود تجهیزات اداری املاک صنعتی به منظور افزایش کیفیت عملکرد این دفتر.

ماده 64 – مقررات اجرای این قانون باید توسط سازمان دولتی برای ثبت اسناد و اموال طی یک سال پس از تصویب آن تهیه و توسط رئیس قوه قضائیه تأیید شود. مقررات مذکور به طور خاص برنامه ریزی هزینه های مربوط به درخواست های ثبت اختراعات و ثبت نام طرح های صنعتی، علامت ها و علامت های جمع آوری، تجدید و جریمه برای پرداخت های دیر را با توجه به مقررات موجود ارائه می دهد. قانون و مقررات مربوط به کنوانسیون های مربوطه که جمهوری اسلامی ایران عضو آن است، و در صورت لزوم هر سه سال یکبار تجدید نظر می شود.

ماده 65- اختراعات و علائم تجاری ثبت شده در قانون قبلی باقی می ماند و با قانون فعلی محافظت می شود. در این مورد:

الف ورد ثبت اختراعات، هزینه های نگهداری سالانه که در قانون فعلی ارائه شده است باید برای مدت باقیمانده اعتبار خود پرداخت شود.

ب علائم تجاری باید طبق قانون قبلی در تاریخ مورد نظر خود تمدید شوند و پس از تجدید، طبق طبقه بندی بین المللی طبقه بندی شوند.

ماده 66- از تاریخ تأیید قانون فعلی، قانون ثبت علائم تجاری و ثبت اختراعات 1931، اصلاحات و اصلاحات بعدی و مقررات اجرایی آن، لغو خواهد شد.

قانون فوق شامل شصت و شش مقرره در جلسه ای که در تاریخ 29 اکتبر 2007 کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ماده 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید و با موافقت مجلس با اجرای آزمایشی مشابه برای مدت پنج سال، توسط شورای نگهبان در تاریخ 12 فوریه 2008 تایید شد.ثبت شرکت و ثبت برند خود را در تمام جهان به ثبت سبز بسپارید.

تماس با ما:021-26116698  021-26116691